سازمان بهزیستی برای دسترسی عموم مردم به خدمات مشاوره و روانشناختی امکان مشاوره تلفنی را برای استفاده کاربران فراهم کرده است.
مشاوره تلفنی به این معنی است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در جهت برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی آنها می باشد. مشاور کمک میکند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص نموده و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.
در کلیه استانها خط مشاوره تلفنی دولتی ۱۴۸۰ از ۸ صبح پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی و… میباشد. لازم به ذکر است بخش اندکی از هزینه تماس به عهده تماس گیرنده می باشد.
در این خدمت افردی که مشکلی را در زمینههای خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و … دارند با شماره تلفن ۱۴۸۰ تماس میگیرند و مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از فنون و مهارتهای مشاوره تلفنی بدون اینکه اصراری برای شناسایی فرد داشته باشند به فرد خدمات مشاوره ارائه میدهند.