معاونت پشتیبانی و منابع انسانی
- انجام وظایف پشتیبانی و منابع انسانی مدیر کل بهزیستی استان در غیاب وی با توجه به اختیارات تفویض شده.
- نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه های واحدههای تابعه طبق دستورالعمل های صادره و خط مشی کلی سازمان برنامه و بودجه با توجه به توسعه فعالیتها.
- ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوطه و بخشنامه های اداری و مالی به واحدهای مراکز تابعه در سطح استان و نظارت بر حسن اجرای آنها
- نظارت بر تهیه و تنظیم و جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز ستاد مرکزی سازمان
- نظارت بر انجام امور اداری و پرسنلی واحدهای تابعه با توجه به خط مشی کلی سازمان در قالب اختیاات تفویض شده استان
- نظارت بر تهیه و تنظیم فرمهای ارزشیابی کارکنان طبق ضوابط اجرایی ابلاغ شده به استان
- نظارت بر انجام امور مالی و نگهداری حساب اموال واحدهای تابعه و امضای اسناد مالی با توجه به مقررات مربوطه
- نظارت بر حسن اجرای امور تدارکاتی و خدماتی واحدهای تابعه با توجه به خط مشی تعیین شده
- برنامه ریزی جهت تامین اهداف سازمان بهزیستی در سطح استان با توجه به مقررات و خط مشی های تعیین شده با همکاری معاونت امور توانبخشی، امور اجتماعی،امور پیشگیری، مشارکتهای مردمی،اشتغال و موسسات خیریه
فعالیتهای این معاونت در چند اداره و واحدهای تابعه انجام می شود که عبارتند از؛
- اداره امور مالی
- واحدبرنامهریزیوبودجه
- ادارهنیرویانسانی
- امورآموزش
- واحد انفورماتیک
- واحدآمار
- واحدتربیتبدنیوفوقبرنامه
- امور رفاهی
- امورپشتیبانی
- امورحقوقی
- امورفنیومهندسی
- نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی واحدهای استانی برای سال آینده.
در نهایت می توان وظایف این معاونت را به شرح زیر بیان کرد؛
- تقسیم کار، تعیین وظائف و انجام راهنمائیهای لازم به کارکنان تحت سرپرستی
- نظارت بر اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدفهای مورد نظر
- رسیدگی، مطالعه و امضاء پیش نویسهای تهیه شده
- رسیدگی، بررسی و تائید احکام و ابلاغهای تهیه شده در کارگزینی
- مراقبت در امر استخدام کارکنان واجد شرائط بر حسب دستور مقام مافوق و اعلام نیاز معاونتهای تخصصی
- شرکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف و غیره
- صدور بخشنامه ها و دستورالعملهای لازم
- اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری اداره کارگزینی
- بررسی و مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای قوانین و مقررات مورد عمل
- نظارت و مراقبت کلی بر امور مربوط به استخدام، انتقالات، انتصابات، مرخصیها، ماموریتها و امور مربوط به بازنشستگی و موظفین
- نظارت بر صدور کلیه احکام کارگزینی و عندالزوم شرکت در کمیته طرح طبقه بندی مشاغل سازمان
- انجام برنامه ریزیهای لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین دوائر مختلف تحت سرپرستی
- مطالعه و بررسی گزارشات و طرحهای تهیه شده توسط کارکنان تحت سرپرستی
- پاسخگوئی و راهنمائی روسای واحدهای اجرائی در زمینه مسائل مربوط به کارگزینی
- پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان و بررسی تشکیلات سازمانی و پیشنهاد ایجاد، حذف، تغییر پستهای سازمانی با هماهنگی مسئولین ذیربط
- تهیه و تنظیم گزارشات لازم جهت ارائه به مقام مافوق
- نظارت بر انجام جریان نامه های وارده و صادره و تایپ بموقع نامه های ارسالی به دائره دبیرخانه
- نظارت بر انجام صحیح بایگانی اسناد و مدارک و پرونده های پرسنلی
- انجام سایر امور محوله که از مقام مافوق ارجاع می گردد.
منابع